Bedrijfskundig specialist Waterketen

Heerhugowaard | HBO | 32- 36 uur per week
€4.175 - €5.661 (schaal 10) + 21% IKB

Weet jij alles van financiële sturing, begrotingen, kostenbeheersing en rapportages en vind je het leuk om verder te kijken dan de cijfers, collega’s te adviseren en mee te denken over optimalisatie van de bedrijfsvoering? Dan is dit de baan die je zoekt!

Dit ga je doen

Als bedrijfskundig specialist ben je verantwoordelijk voor de financiële verantwoording, analyse en rapportage van de kosten, producten en projecten van het cluster Kwaliteit & Milieu. Je levert cruciale input voor het P&C-proces, maar jouw rol gaat verder: je bent de financiële vraagbaak en sparringpartner voor het cluster. 

In nauwe afstemming met operationele specialisten, de afdelingssecretaris en de business controller analyseer, optimaliseer en beheer je de financiële processen, kostenstructuren en budgetten van het cluster. 

Samen met collega’s binnen het tactisch team van de clusters K&M en AM zorg je voor een optimale bedrijfsvoering van 15 rioolwaterzuiveringen – van Zaandam tot Texel. Jouw financiële inzichten en adviezen dragen direct bij aan een efficiënte bedrijfsvoering van het zuiveringsproces. 

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • Je draagt zorg voor de financiële verantwoording, kostenanalyses en tussentijdse rapportages, als vast onderdeel van het P&C-proces. 
  • Je voert regie over het P&C-proces en voert gedetailleerde budget- en kostenbesprekingen met relevante collega’s binnen en buiten het cluster. 
  • Je vraagt kritisch door op cijfermatige aspecten en teksten, en geeft gevraagd en ongevraagd financieel advies aan het management en collega’s. 
  • Je ondersteunt het clusterhoofd bij de financiële en operationele verantwoording van kosten, investeringen en projecten. 
  • Je analyseert en interpreteert financiële informatie en adviseert over de doelmatigheid van het beheer en de bedrijfsvoering. 
  • Je werkt samen met de inkoop- en contractspecialist bij het selecteren en beoordelen van toeleveranciers en het sluiten van (raam)contracten, met focus op kostenbeheersing. 
  • Je levert vanuit jouw vakgebied een inhoudelijke bijdrage aan benchmarktrajecten, met nadruk op financiële prestaties. 
  • Je ziet toe op het naleven van de van toepassing zijnde interne en wettelijke bepalingen en richtlijnen ten aanzien van inkoop, P&C en het jaarplan van het cluster en de afdeling. 

Dit neem jij mee

Een proactieve en enthousiaste professional met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. 
Je werkt en denkt op hbo-niveau en beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van financiën, bedrijfsadministratie of bedrijfseconomie, aangevuld met enkele jaren werkervaring op het gebied van P&C of financieel beheer. 

  • Je neemt graag initiatief, houdt van aanpakken, denkt altijd een stap vooruit en onderneemt actie zodra je signaleert dat een proces niet goed verloopt – alles om het beste resultaat te behalen. 
  • Je kunt goed samenwerken met uiteenlopende mensen en speelt een verbindende rol. 
  • Je bent sterk in organiseren, ziet deadlines als een uitdaging en behoudt ook in hectische situaties het overzicht. 
  • Je hebt sterk cijfermatig inzicht, ervaring met het gebruik van BI-tools, Excel en financiële administraties en systemen. 

Kerntaken van de afdeling Waterketen zijn: Bijdragen aan schoon water door het transporteren en zuiveren van afvalwater, het verwerken van zuiveringsslib en het met gemeenten en drinkwaterbedrijven efficiënt inrichten van de (afval)waterketen. Onze ambitie is hoogwaardige werkprocessen koppelen aan besparingen door effectief assetmanagement en het ontwikkelen van innovatieve zuiveringstechnieken. Processen voldoen aan ISO 14001, 18001 en 55001 certificering. 

 

Wie zijn wij?

Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) zorgt voor veilig, schoon en voldoende water voor 1,2 miljoen mensen in Noord-Holland. Dagelijks werken 1000 gedreven medewerkers samen aan de bescherming van het land en de kwaliteit van ons oppervlaktewater. Dat doen we met dijken, slimme sluizen en duurzame rioolwaterzuiveringen. Bij een (dreigende) watercrisis pakt de crisisbeheersingsorganisatie de regie. Kwaliteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid staan hoog in het vaandel bij ons ambitieuze, creatieve en innovatieve waterschap. 

Dit krijg jij van ons

  • Een salaris van €4.175 - €5.661 (schaal 10) + 21% IKB, op basis van een fulltime dienstverband van 36 uur (cao voor Waterschappen). Dit is een bruto maand salaris. De hoogte van je salaris is afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
  • Een werkweek van 32- 36 uur per week per week waarin je flexibel bent hoe je die inricht.

Procedure

  • Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Delen wel!
  • Een screening en/ of assessment kan onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces.
  • Voor alle functies binnen onze organisatie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
  • Omdat we graag direct in gesprek gaan met interessante kandidaten hebben we geen sluitingsdatum in de vacature staan. We zullen de vacature sluiten wanneer we een geschikte kandidaat hebben gevonden.

Meer over deze vacature? 

Neem contact op met:
Annemieke Doornbosch
Corporate Recruiter
072-582 87 87